Pages

28 mars 2011

Vårpyssel

Hemma igen från pysselkvällen på fina Humlalyckan, där kvällens tema var Krukor och kransar. Så här blev mitt pyssel:

Back home from crafting night at lovely Humlalyckan, and tonights theme was Pots and garlands. This is the result of my crafting:

 Ingen krans, men väl ett hjärta att hänga på dörren. (Eller kanske bredvid, dörren är ju ganska ny... haha) Här på bilden hänger den inne, men det är ju beckmörkt ute ;)
 Metallstomme med virad sisal, några band och den sötaste lilla fågelholken man kan tänka sig! Förmodligen blir det ett rödprickigt/rutigt smalt band också, och säkert en tag med nån text innan jag känner mig helt klar med den, men jag är absolut nöjd med hur det blev. I like!!

Maybe not a garland, but a heart for my front door. (Or maybe next to it, the door is pretty new...haha) In this pic it's indoors though, it's pitch dark outside ;)
Metal framework with twined sisal, some ribbons and the cutest little nesting box you've ever seen! Probably will end up adding a red dotted/checkered narrow ribbon too, and most likely a tag with some text before i feel all done with this, but I'm absolutely pleased with the result for tonight. I like!!
Bara KOLLA så söt den är!!! Undrar vad man kan få för inneboende i den....flygmyror kanske? :P

För er som bor i närheten, eller har vägarna förbi, kan jag varmt rekommendera ett besök hos Humlalyckan, ett av mina smultronställen!

Just LOOK at this pretty little thingie!!! I wonder what type lodger one will get here....winged ants maybe? :P

For those of you living nearby (haha, maybe not likely:P), or is in the neighbourhood, I can fondly recommend a visit at Humlalyckan, a personal fave!

2 kommentarer:

  1. Vad fint!! Jag och Anders har sökt med ljus och lykta efter någon fin "välkommen till oss"-skylt eller liknande, men inte hittat något som passar oss.

    Humlalyckan påminner mig om något som finns i närheten av där jag bor, Stora Holms säteri. Underbar gård med café, inredningsbutik, en liten butik med italienska delikatesser, bageri (ska det komma iallafall) och textiloutlet. Kolla in http://www.storaholmssateri.se/
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Oj oj oj så många fina saker!
    Du är verkligen duktig!
    Kram Annika

    SvaraRadera

If you find the time to leave a wee comment I'll adore you forever!! ;) Your comments means the world to me, thank you all for sending a little love my way. :)