Pages

18 februari 2011

Trimming trees

Att vara sjuk är verkligen värdelöst. Usch!
Det här är ungefär allt jag har hunnit/orkat göra på en hel vecka; en visserligen ganska söt, men ack så liten, blomsterpinne. :O Inte var jag särskilt sugen på jul när jag gjorde den, men de har legat på mitt skrivbord i flera veckor vid det här laget och det verkade vara ett lagom ansträngande projekt. Energin räckte dock bara till en.... :)

Being ill really sucks. Yuck!
This is about all I've had time/energy for in an entire week; a surely sweet, but oh so small, flower stick. :O Didn't feel very christmasy when I made it, but they've been lying on my desk for several weeks by now and it seemed just about perfect for starters. My energy lasted just for one though.... :)

Blomsterpinne, själva granen är ca 9 x 6 cm.

Närbild, framsida
 Från början en svartmålad gran som jag klädde med rosarött mönstrat papper, med lite snöflingor på. Sen stämplade och embossade jag dit några extra flingor, satte små prickar med Glossy Accent + glitter. Till sist ett glittrigt 3D-hjärta.

At first a tree painted black wich I covered with pinkish red patterned paper, with some snow flakes on. Then I stamped and embossed some extra snow flakes, made little dots with Glossy Accent + glitter. Finally a glittering 3D-heart.
Närbild, rosett
 Rosett av två band; ett vitt satinband och ett prickigt rosarött organzaband. En bit blått garn för att fästa tagen. Å så var det klart!

A bow of two ribbons; one withe satin ribbon, and one dotted pinkish red organza ribbon. A piece of blue yarn to attach the tag. And I'm done!  
Baksidan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

If you find the time to leave a wee comment I'll adore you forever!! ;) Your comments means the world to me, thank you all for sending a little love my way. :)